Avon – První zasaditelný inzerát - Starcom Mediavest Group - Flema 2016

Shrnutí

Co takhle udělat pro kosmetiku reklamu, ze které skutečně vyroste krása?

Nová hydratační řada Nutra Effects od Avonu je obohacena o aktivní komplex s výtažky z chia semínek.

A tak jsme se rozhodli je zasít do tiskové inzerce.

Ve spolupráci s Ruční papírnou Velké Losiny jsme proto pro komunikaci nové hydratační řady Nutra Effects připravili pro inzerci speciální ručně vyráběný papír, který v sobě obsahoval i živá chia semínka.

Hydratační krém Nutra Effects pomáhá ženám pěstovat jejich krásu zvenku. Čtenářky, které zasadily náš inzerát, sklidily vypěstované chia klíčky, které podpořily jejich krásu a zdraví zase zevnitř.

Fotky nejoriginálnějších výpěstků, které s námi čtenářky sdílely na sociálních sítích, jsme navíc odměnili hezkými dárky.

Náš inzerát, co vyrost, pomohl odlišit nový krém v silné konkurenci a  podpořit znalost nové řady hydratačních krémů Avon Nutra Effects (46% po kampani)  a jejich hlavní ingredience – chia semínek (73%)

Big Idea

Tisková inzerce nemusí skončit v recyklovaném odpadu.

Může fyzicky obsahovat "unique selling proposition" a může také skutečně vyrůst.

Kampaň staví na popularitě chia semínek a hraje si s myšlenkou, že krásu je potřeba pěstovat nejen zvenku pomocí nových hydratačních krémů Avon Nutra Effects, ale i zevnitř tím, že si do salátu zamícháte chia klíčky vypěstované z inzerátu z vašeho oblíbeného časopisu.

Strategie

Unikátní inzerát měl za cíl podpořit zapamatování klíčové ingredience nových krémů a přispět k touze krémy vyzkoušet. Chia semínka jsou momentálně populární superpotravinou a spolu s využitím ručního papíru podpořila exekuce vnímání přírodního původu produktové řady. Komunikační mechanika byla vytvořena na míru nápadu a vtáhla ženy do procesu „pěstování krásy“. Vznikl tak unikátní projekt, který na tomto trhu nebyl dosud realizován.

Realizace

Speciální technologii výroby a tisku inzerátu, která musela zachovat životaschopnost semínek, vyřešila ruční papírna Velké Losiny, kde se papír vyrábí od 15. století. Každý inzerát je originál a prošel několika páry rukou. Jeho cesta pokračovala v počtu deset tisíc kusů k předplatitelkám a čtenářkám časopisů Žena a život v ČR a ve stejném počtu do časopisu Eva na Slovensku. Více informací o tom, jak soutěžit o krémy Nutra Effects našly čtenářky na projektové microsite. Originální kousky byly také distribuovány desítkám českých a slovenských kosmetických blogerek.

Výsledek

Zasaditelný inzerát s chia semínky zaujal kreativní experty z Reklamní Katovny (18. týden 2015), hlavně ale pomohl podpořit znalost nové řady hydratačních krémů Avon Nutra Effects a jejich hlavní ingredience – chia semínek:

46 % žen zaregistrovalo reklamu na novou řadu Nutra Effects

73 % z nich uvedlo jako hlavní ingredienci nové řady chia semínka nebo semínka

Zdroj: StarTrack. ČNP / 500 respondentek ve věku 20-50 let.