Budweiser Budvar nealko – Po nealku se písmenka nepletou - PHD, a.s. - Flema 2013

Big Idea

V předvánočním čase roste nejen počet dotazů na vyhledávání ale i večírků. Alkohol
(i ten zbytkový) má vliv mimo jiné na jemnou motoriku a velmi snadno může dojít k
překlepu. Proto jsme chtěli uživatelům připomenout, že po nealko Budvaru se jim
klávesnice míhat nebude.

Vůbec poprvé se reklamní sdělení objevilo mimo výsledky vyhledávání, a to po
jakémkoli překlepu.

Strategie

Zvolili jsme třetí největší vyhledávač centrum.cz, který souhlasil s tím, že na
omezenou dobu upraví své vyhledávání tak, že kdykoli se uživatel překlepl, doporučil
mu nejen to „správné“ slovo, ale i konzumaci nealko Budvaru. Jedinou podmínkou pro
zobrazení sdělení bylo udělat jakýkoli překlep.

Realizace

Třetí největší vyhledávač – centrum.cz souhlasil, že na omezenou dobu přeprogramuje
své vyhledávání tak, že kdykoli uživatel udělá ve vyhledávání překlep, vedle tipu na
správný výraz se objeví také vzkaz, že po nealku se klávesnice neplete.

Bylo to poprvé, kdy k takovémuto zásahu do serveru došlo. Vzkaz uživatelům nebyl
nijak brandovaný a působil spíše jako vtípek od programátorů. To podpořilo jak
kladné přijetí ze strany uživatelů, tak jeho šíření internetem.

Výsledek

Průměrná týdenní návštěvnost centra v době kampaně byla 1,48 mil. unikátních
uživatelů.

Sdělení u překlepu se objevilo minimálně 900 tisíckrát. Sdělení se šířilo jak mezi
uživateli po sociálních sítích, tak o kampani referovaly i odborné servery
(Mediaguru, Tyinternety, CT-24).