G2 Youtubeři - PHD - Flema 2016

Shrnutí

Kampaň sledovala vícero cílů. Co nejvíce se přiblížit mladé cílové skupině a co nejlépe představit výhody založení studentského konta G2 – při zřízení konta student obdrží jako bonus 533 Kč.

Youtubeři jako jedni z mála dokážou mluvit jazykem mladých a byli tak jasnou volbou pro spolupráci. Jejich úkolem bylo nenásilným a přirozeným způsobem odkomunikovat benefity konta a iniciovat aktivitu mezi fanoušky.

Youtubeři nedostali přesné zadání=scénář, bylo na nich, jak video zpracují, jaký vytvoří příběh. To bylo základem pro to, aby mohla vzniknout přirozená videa, která diváci sledují, likeují, sdílejí s kamarády. V kampani byl komunikovaný pouze benefit při založení konta, resp. částka  533 Kč, produkt G2 nebyl zmíněný. Youtubeři pracovali pouze s tímto benefitem, což  vedlo jejich fanoušky k vyhledávání informací o produktu.

Youtuber nakonec osobně vyzval své diváky ke sdílení jejich vlastních nápadů, jak by obdržené peníze utratili. K navýšení zásahu a diverzity vloggerů byla spolupráce rozšířena na 6 populárních youtuberů.

 

Big Idea

První komerční spolupráce s 6 Youtubery v České republice. Využitím youtuberů v jejich přirozeném prostředí se nám podařila nenásilná prezentace hlavních benefitů založení studentského konta G2.

Youtubeři nedostali přesné zadání=scénář, bylo na nich, jak video zpracují, jaký vytvoří příběh. To bylo základem pro to, aby mohla vzniknout přirozená videa, která diváci sledují, likeují, sdílejí s kamarády.

Strategie

Youtubeři byli zvoleni z důvodu jejich velké základny fanoušků, s nimiž dokážou mluvit „jejich“ jazykem a u nichž se těší značné důvěře. Youtubeři jsou pro širokou skupinu mladých lidí ikonami, sledují jejich videa, snaží se napodobovat propagovaný styl. Jejich projev je pro ně důležitý, následují módní trendy, věří jejich názorům.

Každý z vybraných protagonistů se profiluje jiným způsobem, a tím oslovuje různé skupiny mladých lidí. Tím jsme dosáhli velmi širokého zásahu - více než 1,5 mil odběratelů.

Realizace

Celkem 6 youtuberů vlastními videi motivovalo diváky ke sdílení jejich nápadů, co by udělali, kdyby dostali 533 Kč od Komerční banky: TV Twixx, Fallenka, Makyna016, DenisTV, Carrie Kirsten a NejFake. Videa byla zveřejňována postupně, v rozmezí několika týdnů, což mělo za následek kontinuální budování povědomí. 

Neobvyklé v kampani bylo, že v natočených videích nebylo konto G2 zmíněné. Youtubeři pracovali pouze s hlavním benefitem při založení konta, částkou 533 Kč. 

Výsledek

Díky správné komunikační strategii bylo USP předáno cílové skupině srozumitelně a přimělo ji k aktivitě. Kampaň měla více než 500 000 zhlédnutí, 3 500 komentářů, na domovskou stránku dorazilo přes 32 000 návštěv a celkem bylo dokončeno 42 konverzí. Hlavním a největším úspěchem celého projektu byl meziroční nárůst prodeje Studentského konta G2 o 45%. Vše bez jediné zmínky o produktu v každém jednotlivém videu.