KB G2 - Hlava rodiny - PHD a.s. - Flema 2015

Big Idea

Řadu pouček a vysvětlivek, jak se má správně hospodařit s penězi, dostávají dnes mladí lidé tzv. na každém kroku. Všichni tuší, že by měli šetřit a neutrácet za hlouposti, ale kolik stojí skutečný provoz domácnosti? Neví téměř žádný z nich. Jak tedy nejlépe fungování rodinného rozpočtu vysvětlit? Praxí! V reálném životě!

KB G2 spolu s Českou televizí tuto šanci vybraným mladým lidem umožnila.

Teenager dostal do správy celý měsíční rozpočet, se kterým rodina běžně hospodaří a bylo na něm, jak s penězi naloží. Za co je utratí, jaké vytvoří rezervy, jak se popasuje s nečekanými a neplánovanými výdaji.

Nejen účinkující v reality show, ale i diváci ČT 1 se tak prostřednictvím praktických ukázek seznámili s výhodami internetového bankovnictví, s fungováním platebních karet. Bankovní poradce vysvětlil řadu pojmů, varoval před situacemi, do kterých se mohou mladí lidí neznalostí a nehospodárností dostat.     

Strategie

Kampaň sledovala dva cíle. Prvním bylo představení produktu G2, studentského konta. Vysvětlit teenagerům výhody založení konta, proč spravovat finance prostřednictvím účtu, platební karty a internetového bankovnictví.

První cíl by nebylo možné splnit klasickou formou, kdy bychom studentům pouze slepě vysvětlovali, co který finanční pojem znamená. Bylo potřeba je zaujmout, vtáhnout je finanční problematiky. Běžný nebo studentský účet není “sexy” téma. Pro řadu mladých lidí jsou banky jen nutné zlo.

Proto druhý cíl, kterým bylo zvýšení finanční gramotnosti mladých lidí.

Projekt Hlava rodiny ukázal, jak jednoduché je využívání internetového bankovnictví, platba pomocí platebních karet. Studenti mohou od KB G2 získat řadu benefit, včetně peněz na účet navíc.

Představení proběhlo zábavnou formou, pro řadu teenagerů byla správa rodinného rozpočtu zábavou. Současně si ale uvědomili důležitost správného hospodaření s penězi a na celý měsíc se stali Hlavou rodiny

Stát se Hlavou rodiny, na celý měsíc, významně přispělo ke zvýšení sebevědomí mladých lidí, získali obdiv svých rodičů, pokud hospodařili zodpovědně. Vše jim umožnila KB a studentské konto G2

Realizace

6 epizod s rodinami s teenagerem. Velmi pečlivý výběr na základě castingů, zahrnoval rodiny z celé republiky, se středními i vyššími příjmy, bydlící v bytě nebo v rodinném domě.

Každý díl měl premiéru na ČT 1 v Primetime, s reprízou druhý den, taktéž na  ČT 1 v podvečerních hodinách

Jednalo se o plnohodnotný formát vysílaný na veřejnoprávní televizi,  v délce 45 minut

Po odvysílání premiéry bylo možné díly shlédnout na webových stránkách České televize

Výsledek

Sledovanost každého dílů dosáhla v průměru 370 000 diváků

Celková sledovanost 2 215 000 diváků

Na webových stránkách si díly přehrálo 83 252 uživatelů