PERSE – podpořte české rugbistky - MADE BY VACULÍK - Flema 2016

Shrnutí

České ženské ragby mělo poprvé v historii šanci zúčastnit se významné mezinárodní soutěže – turnaje 4 zemí ve Švýcarsku. Divokou kartu pro účast získaly české hráčky na základě výkonů a úspěchů v roce 2015. Finanční náklady účasti na turnaji (doprava, ubytování, startovné, vybavení) ale převyšovaly možnosti unie, takže hrozilo, že bude tým nucen účast odříct. Což jsme samozřejmě nechtěli dopustit.

Big Idea

Bylo potřeba zajistit cílovou peněžní částku 100.000,- Kč v co možná nejkratším čase. Proto byla zvolena cesta crowdfundingu a oslovena široká veřejnost.

Strategie

Crowdfunding umožňuje vybrat peníze rychle a efektivně. České ženské ragby si nemohlo dovolit reklamní kampaň a vzhledem ke krátkému času, který zbýval do turnaje, ani zkoušet získat sponzory, kteří by cestu a pobyt uhradili. Proto bylo nejlepším řešením umístit projekt na serveru startovac.cz a prostřednictvím spotu na sociálních sítích upozorňovat na možnost ragbistky podpořit.

Realizace

Pro získání finančních prostředků byl vybrán system crowdfundingu, který je v současné době oblíbeným nástrojem. Existuje ale v rámci něj i řada skvělých projektů, které neuspěly a peníze se jim vybrat nepodařilo. Proto bylo jasné, že potřebujeme navíc výrazný online spot se silnou myšlenkou, který diváky osloví a vybídne je k podpoře českého ženského ragby. Hlavní idea spotu: “Podpořte české hráčky, aby se za nás mohly prát ve Švýcarsku”, byla ztvárněna spotem, parodujícím klasické reklamy na prací prášky. Hrdinkami spotu byly samotné hráčky. Jedna z nich, běloskvoucím reprezentačním dresu, je po chvíli smetena do bláta hřiště. Na zemi pak probíhá bitva o nádobu s pracím práškem, připomínajícím ragbyovou šišku. V závěru jsme vysvětlili, na co a proč hráčky peníze přesně využijí. Na serveru startovac.cz mohli lidé hráčky podpořit vybranou částkou a odnést si za to některou z odměn od trička s logem unie až po prací prášek, který se ve spotu objevil.

Výsledek

Potřebných 100 000 Kč se díky úspěšnému spotu podařilo vybrat za rekordní 3 dny a celkově částku ještě překročit na finálních 133 450 Kč (133 % cílové částky). Jednalo se o jeden z nejrychleji rostoucích projektů v historii Startovače, který podpořilo celkem 199 startérů. Ohlasy na spot se objevovaly i v médiích a sociální komunikaci, což přispělo ke zvýšení popularity a povědomí o českém ženském ragby u nás.